Cirkus Cirkör ideell förening

Cirkus Cirkör är koncern bestående av en förening som äger ett AB. Den politiskt obundna ideella föreningen grundades 1995 med målet att etablera nycirkuskonsten i Sverige, konstnärligt och pedagogiskt, samt sätta Sverige på nycirkusens världskarta. Du kan läsa mer om Cirkörs historia här.

Cirkus Cirkör ideell förening bedriver kurser, träning och utbildning. Föreningen äger Cirkör AB som producerar föreställningar och events. All eventuell vinst återinvesteras i föreningen.

Styrelsen

I Cirkus Cirkörs styrelse sitter personer vars samlade erfarenheter och kunskaper är viktiga för utvecklingen och ledarskapet av Cirkus Cirkör. Ledamöterna har erfarenheter, kunskap och kontaktnät inom politik, journalistik, konstnärligt skapande och  utveckling, cirkus, musikalproduktion, juridik, ekonomi och internationellt kulturliv. Dessutom är de människor som brinner för den samtida cirkusen och för kulturens plats i samhället.

Styrelsen tillsätts varje år i samband med föreningens årsmöte.

Eric Sjöström, styrelseordförande
Johan Celander
Keith Fransson, vice ordförande
Ingmari Pagenkemper
Azita Shariati

Medlemskap

Föreningens medlemmar består av deltagare i kursverksamheten, elever och medarbetare. Ett medlemskap kostar 50 kronor och krävs för att t.ex. kunna gå på kurserna i Alby och träna på drop-in.

Vi har så mycket vi vill berätta

Inga lejon, bara akrobater

Inga lejon, bara akrobater