Öppen träning

Vill du prova på cirkus, träna utanför kursverksamheten eller mest spana in våra lokaler? Då har du hittat rätt! Våra kurser hittar du HÄR!

• Chilla med Cirkör

För alla åldrar och helt gratis. Här får du möjlighet att prova på cirkus, träna parkour, hänga i våra chillouthörnor, se på när andra tränar, fika eller bara umgås och ha kul!

Chilla med Cirkör är kostnadsfritt och kravlöst – du är varmt välkommen oavsett om du vill träna eller bara fika och titta på. Du behöver inte föranmäla dig, det är bara att dyka upp.

Plats: Cirkörhuset i Alby

Chilla-datum våren 2024:

25 februari klockan 14.00–18.00
    31 mars klockan 14.00–18.00
    28 april klockan 14.00–18.00

Träning för artister

Professionella artister kan träna dagligen hos oss, i norra Europas största cirkushall. Träningen arrangeras i samarbete med Cirkuscentrum och kontakt sker via dem. Läs mer om dina möjligheter som professionell cirkusartist HÄR!

• Dropin-träning

På dropin-träningen kan du själv bestämma vad du vill träna! Du är välkommen oavsett om du redan går en kurs eller vill prova på för första gången. Vi har två pedagoger på plats som leder uppvärmning, har koll på säkerheten och ger tips och råd i mån av tid. Onsdagstiderna passar extra bra för dig som är vuxen, på grund av den senare tiden.

Vår cirkushall är topprustad med det mesta du kan behöva för att träna både olika cirkusdiscipliner och parkour. Hör av dig om du vill försäkra dig om någon speciell utrustning!

För att få träna på dropin behöver du vara medlem i Cirkus Cirkör ideell förening. Medlemskap kostar 50 kronor och kan lösas på plats via swish eller kontanter.

Drop-in träningen är gratis för dig som bor i Botkyrka. För dig som inte bor i Botkyrka kostar träningen 50 kronor.

Barn under 7 år är välkomna i vuxet sällskap.

Våren 2024 är det dropin veckorna 4–18, med start 24 januari.

Onsdagar kl. 19.15–20.45
    Torsdagar kl. 17.30–19.00

Det är ingen dropin-träning under vecka 9, 13 och 14.