Jobb – Ekonomi- och löneadministratör

Cirkus Cirkör grundades 1995 och har sedan starten arbetat både konstnärligt och pedagogiskt med visionen att förändra världen med nycirkus. Vi turnerar med våra föreställningar över hela världen och bedriver en uppsökande pedagogisk verksamhet från Korpilombolo till Ystad samt har Sveriges enda nycirkusutbildning för gymnasiet. Vi är en koncern som består av en ideell förening och ett aktiebolag – Cirkör AB.

Vill du jobba som ekonomi- och löneadministratör på Cirkus Cirkör?

Vi söker dig som vill vara med och skapa förutsättningar för vårt arbete med samtida cirkus som en del av konstnärlig, pedagogisk och samhällelig utveckling. Du kommer att vara en viktig del av ekonomiavdelningen som i dagsläget består av tre personer. Du jobbar jämsides med din kollega som har samma uppdrag för Cirkus Cirkör Ideell förening och avdelningen leds av Cirkus Cirkörs ekonomichef Här kommer du att sköta den löpande bokföringen och löneadministrationen och ansvara för, bland annat: rapportering till myndigheter, månadsavstämningar, fakturaflöden, redovisa och betala sociala avgifter, skatt och moms. Utöver detta så kommer du stötta organisationen i olika frågor som gäller ekonomi och administration, vilket du gör på både svenska och engelska utan problem.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att:

  • Sköta bokföring och redovisning
  • Ansvara för lönehanteringen och hålla sig ajour med regler och bestämmelser
  • Sköta månatliga avstämningar av balans- och resultatkonton
  • Hantera och bevaka fakturaflödet för både leverantörs- och kundfakturor
  • Sköta löpande redovisning av sociala avgifter, skatter och moms
  • Förbereda bokslut
  • Vara med och utveckla mallar och rutiner för de administrativa rutinerna
  • Vara med och utveckla rutiner och manualer för de administrativa systemen
  • Hålla sig uppdaterad om förändringar av lagar och förordningar inom redovisningsområdet

Vem är du?

För att trivas hos oss har du lätt för att ta egna initiativ med förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Du har ett gott omdöme och är noggrann men är också flexibel och kan hålla flera bollar i luften. Du tilltalas av arbete där du är med och tar fram rutiner för ett löpande arbete, som också kan vara oförutsägbart. Som person beskrivs du som ansvarstagande, noggrann och tydlig samt har god känsla för bra service och tycker om att samarbeta med andra. Vi tror att du har en ekonomisk utbildning i botten och har arbetat med liknande uppgifter i ett par år. Du är bekväm i att jobba med excel och officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av Hogia Lön och Hogia Ekonomi.

Jobba med oss

Cirkus Cirkör erbjuder en dynamisk arbetsplats, nära konsten och samhällsutvecklingen där du blir det av en generös och utmanande grupp av kontorsakrobater. Vi arbetar alla i Cirkörhuset i Alby nära kollektivtrafiken och natursköna områden.  Våra ledord är Solidarisk Individualism, Kvalitativ Galenskap och Uppkäftigt engagemang och vi tror på människor som medskapare i att göra det omöjliga möjligt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar provanställning på sex månader. Vi följer kollektivavtalet mellan Arbetsgivaralliansen och Unionen.

Ansökan

Tillträde är snarast och vi kommer att intervjua löpande, så vänta inte med din ansökan! Skicka ditt cv och ett personligt brev till jobb@cirkor.se senast den 15 maj.

Frågor?

För frågor om tjänsten kontakta ekonomiadministratör Katarina Renner katarina.renner@cirkor.se eller VD Elin Norquist elin.norquist@cirkor.se

Vi söker även ekonomichef (heltid 100%). Läs mer om tjänsten och ansökan HÄR.